'Be good and tell it' was de drijfveer om meer dan 25 jaar geleden HET houtblad te bedenken, in de markt te zetten en nadien te verkopen aan een uitgever. Het communicatie vak en het media landschap is veranderd en veelzijdiger. Anno 2017 is print niet langer zaligmakend en biedt minder kans van slagen op het genereren van (gratis) redactionele aandacht.

Houtjournalistiek is te leuk om ermee te stoppen. Het weblog Magazine deHOUTjournalist biedt de mogelijkheid om als DE houtjournalist ongehinderd en ongelimiteerd te publiceren over interessante hout-items in design en toepassing. En andere creatievelingen dezelfde opties aan te bieden. 

Ontwerpers, toepassers, vaklieden, experts kunnen zichzelf in de spotlights (laten) zetten. Wie enthousiast reageert en onbevooroordeeld de kansen grijpt die deHOUTjournalist biedt, creëert voor zichzelf een voorsprong. Je bent dan deelgenoot van het succes dat deHOUTjournalist heet.